Gua Musang lagik...

Haaaaaa kau... citer pasal Gua Musang tak habis lagi.. Ke aku dah citer part yang kitorang kena tido umah lain dari yang lain tuh?? Gambar nih aku baru dapat dari dak Nurul.. Sebab die je ada camera canggih manggih.. haha.. So, tu la keadaan umah nyeee..

Masa datang tuh kan.. dak Nurul nagn dak sara pergi dulu.. maknanya dorang naik van dulu ngan abg driver tuh.. So, aku ngan yang lain lambat la.. Dorang sampai je terus call.. Siap cakap yang rumah tu giler babeng best ape sume lengakap bagai.. Aku apa lagi dok tanya toilet lah kan.. Aku kalau gi mane2 mesti utamakan toilet ngan bilik mandi dulu.. Baru senang hati eden nak poie kan.. Then, dorang cakap sume superb dan aku dengan senang hati percaya!!!!! Tapi bila sampai je dengan keadaan busuk penat berasap letih lesu sume ada... perasaaan bertukar menjadi 'HIJAU'... Sebab rumah yang kuimpikan dapat tido dengan nyenyak tidak kesampaian.. Tapi aku bersyukur gak even takde lah selesa mana macam dorg2 yang duduk umah batu, papan bagai kan.. Sekurang2 nya aku tak lah tido kat dapur... So, bersyukur!!! Toilet... Haaaa, gambar di sebalik langsir adalah bilik mandi + toilet + dapur sekali.. Pikir 2 3 kali gak nak mandi sebab ruang besau giler dan takde lampu dan tak kaver betul2.. Kiranya kalau kau mandi orang kat bawah nampak lah kan.. Then, umah kat situ kalau orang sebelah dok berborak, kau akan rasa macam dia duk ngintai kau mandi.. hahahaha.. Tapi aku rasa mungkin sebab umah dibuat dari buluh kot so that dia sangat sejuk, sangat clear bila orang bercakap.. 


Ni bukan umah yang aku duduk.. Ni umah papan tempat singgah tukar baju, buang air kecik bagai.....


Haaaaa.. Di sebalik langsir tu lah kitorang mandi, buang air kecik sume.. Yang petak2 tu buluh kot aku rasa sebab selain tiang yg asal dari kayu, yg lain2 tuh buat dari buluh...


 Haaaa.. kipas memang ada.. Tapi macam tak guna sangat kot sebab memang dah sejuk.. Air pun sejuk je.. tapi sebab nak halau nyamuk kena pasang gak even sume mengerekot kesejukan... Macam ni je lah keadaan umah tu.. Takde bilik.. So, sume tido luar lah mlm tu.. Tapi kan kat koridor umah tu ada sofa bagai kau..
 
 
Nota kaki: Malas nak selit gambar aku... Sebab cun sangat kan.. hahaha..=))

No comments: